Search

miss marketing

Als ergens mijn leven een wending heeft genomen, was het wel toen ik besloot een potje blufpoker te gaan spelen met de toenmalige uitgeverij Kluwer Adformatie. Het moet ergens rond 2009 zijn geweest, ik had net mij  baan bij een super gave start up in de wilgen gehangen toen ik besloot dé specialist te worden op het gebied van feminine marketing. Het fenomeen dat destijds al stroming van formaat binnen de Amerikaanse marketing wereld was, leek maar geen voet aan grond op Europese bodem te krijgen. Al jaren wond ik me op over ons volledige gebrek aan kennis en empathie iedere keer wanneer het om een vrouwelijke doelgroep ging. Met ons bedoel ik uiteraard marketeers. Een dramatisch pitch van een prestigieus reclamebureau deed mijn emmer overlopen. Iemand moest en zou het fenomeen gender marketing zonder de geijkte vooroordelen maar eens op de kennis kaart gaan zetten. Naar mijn smaak deed niemand dat naar behoren, dus dan moest ik het maar zelf doen. Anyway, out of the blue had ik de uitgever gemaild, met mijn idee over een boek dat vrouwen aanging. Vrouwen als marketeers maar ook als consument. Om mij nog altijd volstrekt onduidelijke redenen zat ik een week later op het kantoor van Kluwer. Ik moet overtuigend zijn geweest, want met een auteurscontract verliet ik het pand en dat terwijl ik serieus nog nooit een artikel blog wat dan ook had gepubliceerd. Het enige wat ik had was een missie, een creatief idee, mijn liefde voor woorden en een mega getalenteerde oud stagiaire. Miss Marketing werd gepubliceerd, mijn ziel en zaligheid heb ik er in gestopt. Daar begon mijn loopbaan als auteur en spreker en besefte ik me dat als je ergens voor gaat staan, en durf te roepen op de barricades, dat daar mooie dingen van kunnen komen. Zoals bijvoorbeeld deze recensie, die we van Max Kohntam mochten ontvangen…

Nog op zoek naar een boek voor de vakantie? Max Kohnstamm recenseerde voor Tijdschrift voor Marketing ‘Miss Marketing’, en gaf het boek twee dikke duimen de lucht in.

Kohnstamm: “‘Miss Marketing’, geschreven door Mabel Nummerdor en Mijke de Vette, gaat over ‘wat vrouwen willen’. Vanuit marketingoptiek een bijzonder relevant onderwerp. Vrouwen bepalen immers grotendeels hoe we ons geld spenderen; van de auto voor de deur tot het eten in huis, van het kopen van een huis tot alles wat we er inzetten. Wij mannen hebben natuurlijk de illusie dat we (ook) een belangrijke stem hebben, maar de werkelijkheid is anders.

Wat is er nu zo sterk aan het boek?
Allereerst weten de auteurs op glasheldere wijze de forse verschillen tussen het denken en handelen van vrouwen en mannen te beschrijven. Zij doen dat zo veel mogelijk op basis van serieuze literatuur en gedegen onderzoek. Wel maken de dames zich regelmatig schuldig aan een erg vrije interpretatie van bepaalde onderzoeksresultaten. Gelukkig weten zij de verschillen tussen mannen en vrouwen op overtuigende wijze ‘toepasbaar’ te maken, door hun inzichten te vertalen naar concrete en zeer bruikbare adviezen op het gebied van marketing, reclame en sales.”

Mabel& maakt gebruik van cookies, lees hierover meer in het Privacybeleid.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten